Informatie over de website

MHC Dieren maakt gebruik van het ledenadministratiesysteem LISA.

Naast de website betekent dit dat de vrijwilligers binnen onze vereniging beter in staat zijn om teamindelingen, trainingsschema’s, wedstrijdplanningen, barroosters enz. enz. te maken.

Als je als lid inlogt in het systeem, kun je precies zien wanneer je training hebt, wanneer je volgende wedstrijd gepland staat, wat de stand in je competitie is, wat de email-adressen van je teamgenoten zijn en wanneer je moet fluiten. Alle activiteiten worden per adres weergegeven dit betekent dat je als gezien direct een goed overzicht hebt van de uit- en thuiswedstrijden alsmede het trainingsschema van al je kinderen.

De kwaliteit van onze gegevens is afhankelijk van wat leden hebben ingevoerd tijdens de registratie. Het kan zijn dat je e-mailadres of telefoonnummer is veranderd, past dit graag zo snel mogelijk zelf aan of stuur een mail naar ledenadministratie@mhcdieren.nl. Zelf gegevens aan te passen is ook mogelijk, dit doe je door als lid in te loggen. Mocht het niet lukken, laat dit dan per e-mail weten.

LISA
Achter de website is een netwerk van gegevens aanwezig. Dit systeem, LISA, zorgt ervoor dat jij precies die gegevens te zien krijgt die voor jou relevant zijn. Wanneer jouw team traint, of je mag fluiten, of je ouders rij- of bardienst hebben en hoe het wedstrijdprogramma eruit ziet. Ook kun je, als je ingelogd bent, gegevens over je teamgenoten zoeken en wedstrijdverslagen maken. Deze gegevens zijn ALLEEN beschikbaar voor leden en andere betrokkenen van onze club. Log daarom altijd in om meer te weten en meer te zien.

Meest gestelde vragen over functionaliteiten binnen LISA
Hoe maak ik mijn eigen profiel?

Als je het leuk vindt dat andere leden weten hoe je er uit ziet of je wilt wat over je zelf vertellen, dan kun je je profiel openbaar maken voor de ingelogde leden. Dan moet je op Ja klikken en vervolgens op OK bij vraag 1 en 3. Als je 2 op Ja hebt staan, krijg je een email als iemand reageert op je profiel. Maar dan moet je natuurlijk wel je emailadres hebben ingevuld. Om je gedownloade foto(´s) openbaar te maken voor andere leden, moet je wel eerst in je tekstprofiel iets neerzetten van ten minste 10 tekens. Let op, je instellingen zijn pas gewijzigd als je opnieuw inlogt.

Hoe voeg ik meerdere emailadressen toe?
Als je bent ingelogd, dan kun je bij ‘Instellingen’ een extra mailadres opgeven. In het eerste veld (email 1) zet je niet meer dan 1 adres! In het tweede veld (e-mail 2) kun je meerdere emailadressen invoeren met een ";” ertussen, dus: info@xxxxx.nl; abc@xxxxx.nl vergeet niet op ‘Wijzigen’ te klikken.

Hoe wijzig ik of voer ik mijn mobiele telefoonnummer in?
Als je bent ingelogd, dan kun je bij ‘Instellingen’ je mobiele nummer invoeren of aanpassen, vergeet niet op ‘Wijzigen’ te klikken. Dit nummer kan gebruikt worden om je via SMS te informeren over bijvoorbeeld het afgelasten van hockeywedstrijden.

Hoe verwijder ik commentaar bij mijn profiel?
Als eigenaar van een profiel kan je commentaar verwijderen door op het rode rondje naast de naam van degene die het commentaar heeft geleverd te klikken.

Hoe plaats ik een verslag op de website?
Ga naar de site en log in met je lidnummer en wachtwoord. Ga naar teaminformatie, dan onder aan de pagina naar uitslagen. Je ziet dan de datum en wedstrijd waarvan je een verslag wilt maken of wijzigen, klik op INVOER. Nu kun je in dit scherm je verslag invoeren. Als je klaar bent klik je op VERWERKEN en je verslag staat op de website. Hou het verslag wel netjes, je naam staat altijd onderaan het bericht, dus anoniem schelden kan niet.

Mijn ouders willen ook mijn wedstrijdschema kunnen zien en mail ontvangen?
Als ze lid zijn, kunnen ze onder hun eigen lidnummer inloggen en als ze 'overige teams' in het EMMA-menu aanklikken kunnen ze daar de teams kiezen waarvan ze de schema's meteen willen zien.

Mijn ouders zijn geen lid maar willen wel mijn wedstrijdschema zien en mail ontvangen?
Zijn je ouders geen lid dan moeten ze onder jouw lidnummer en wachtwoord inloggen om je schema te zien.

Ik zoek een andere scheidsrechter?
Als je ingelogd bent kun je in Emma via de knop ‘Scheidsrechters’ een overzicht van alle scheidsrechters opvragen (alleen beschikbaar als je zelf scheidsrechter bent). In het overzicht zijn telefoonnummers, mobiel nummers en e-mailadressen opgenomen, zodat je makkelijk onderling kunt ruilen. Ook staan de voorkeuren (zaterdagmorgen/zaterdagmiddag/zondag) aangegeven. Wil je jouw voorkeuren laten wijzigen, stuur dan een
e-mail naar de scheidsrechterscommissie.

Wat is mijn wachtwoord?
Volg dan de instructie op de website als je klikt op vergeten? (onder het inlogveld).

Hoe log ik als vrijwilliger in bij EMMA?
Als je geen lid bent van de hockeyclub, maar wel een actieve rol vervult en daarom toegang wilt hebben tot het besloten gedeelte van de website (EMMA), bijvoorbeeld omdat je wordt ingedeeld als scheidsrechter. Dan moet je als vrijwilliger worden opgenomen in de administratie van LISA. Stuur een mail naar de
ledenadministratie en vermeld daarin in ieder geval je naam, geboortedatum, adres, emailadres en telefoonnummer. Je krijgt dan zo snel mogelijk een bericht retour met daarin
je lidnummer en je wachtwoord, waarmee je kunt inloggen op www.mhcdieren.nl.

Plaats je eigen wedstrijdverslag op de website!

Het is mogelijk om je eigen wedstrijdverslag op de website te plaatsen. Log in en ga via het menu EMMA naar je team toe. Zoek de uitslag van je wedstrijd op en druk op de knop 'invoer'. Typ je wedstrijdverslag en druk op 'verwerken'. Iedereen kan nu lezen hoe jullie wedstrijd is gegaan!

Facebook en Twitter

Like MHC Dieren op Facebook of volg het laatste nieuws op Twitter. Foto's van evenementen verschijnen standaard op de MHC Dieren Facebook-pagina.