Coachen

De coaches begeleiden het team en hebben de volgende taken:

• Opstelling maken en wissels regelen.
  • Tactische aanwijzingen geven.
  • Keepers spullen verzorgen en bij jongste teams keeper aanwijzen per wedstrijd.
  • Begeleiders van bezoekende teams opvangen en begeleiden (gastheerschap). Bij de jongste jeugd gebeurt dit vaak door de baas van de dag.
  • Het Digitale wedstrijdformulier; de spelerslijst invullen voor de wedstrijd en accorderen van de uitslag na de wedstrijd.
  • Communicatie binnen het team regelen met betrekking tot afgelastingen, ziekte, afwezigheid e.d.
  • Zo nodig vervanging regelen bij onvoldoende spelers.
  • Contact onderhouden met trainer(s) over tactiek en speltechnische vorderingen.
  • Aanwezig zijn op coaches bijeenkomsten georganiseerd door de jeugd TC.
  • Plannen van vervoer van en naar uitwedstrijden regelen met de andere ouders. Dit is mogelijk met behulp van LISA, informeer naar de mogelijkheden.
  • Financiële afspraken maken met ouders over vervoerskosten.
  • Inschrijvingen regelen voor toernooien e.d.

Voor de wedstrijd wordt het digitale wedstrijdformulier (DWF) ingevuld.

Instructie voor DWF is hier te verkrijgen.

De scheidsrechters vullen de uitslag van de wedstrijd via het DWF in.

De coach is verantwoordelijk voor het accorderen van de juiste invulling, zoals spelers, kaarten en uitslag van de wedstrijd, dit dient maximaal 24 uur na de wedstrijd te gebeuren.

Bij niet juist invullen en op tijd inleveren van de formulieren brengt de KNHB de club een boete in rekening. Houd hier rekening mee.

Bedankt voor uw medewerking en succes met coachen! Voor meer informatie om als aan de slag te gaan, is het raadzaam om in te loggen bij EMMA. Onder het kopje 'informatie voor coaches' zijn veel tips en tricks uitgelegd. Bij vragen kan de coach contact opnemen met de Jeugd TC.

"Heb je interesse in hockey bij MHC Dieren? Kom gerust eens vrijblijvend meedoen!"