Algemene verordening gegevensbescherming

Privacy bij MHC Dieren

Vanaf 25 mei 2018 gelden in Nederland strenge regels op het gebied van privacy.

De WBP Wet bescherming persoonsgegevens wordt dan vervangen door de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de AVG.

Deze AVG geldt voor de hele Europese Unie en heeft gevolgen voor iedere organisatie die persoonsgegevens verwerkt.

Dus ook voor alle (hockey)verenigingen in Nederland.

Strengere regels

Over het algemeen zijn de privacyregels onder de AVG strenger dan de huidige Wet Bescherming Persoonsgegevens. Zo gelden voor het vragen van toestemming strengere voorwaarden en moeten wij de betrokkene meer informatie verstrekken dan voorheen.

De nieuwe regels brengen nieuwe verantwoordelijkheden met zich mee. MHC Dieren moet in kaart brengen hoe zij omgaat met persoonsgegevens.

Het gaat daarbij om vragen als: welke gegevens worden verwerkt, wat gebeurt er met die gegevens en wat doet MHC Dieren om ze te beschermen?

MHC Dieren is bezig met het ondernemen van de benodigde stappen. Onder andere is er een AVG stappenplan op internet ontwikkeld door NOC*NSF in samenwerking met de Stichting AVG en de sportbonden. Deze vullen we helemaal in. Dit levert een eerste document op. Daarnaast moeten we een privacy beleid opstellen.

Via deze link is te lezen hoe wij omgaan met de persoonsgegevens van onze leden en donateurs.

De komende maanden gaan we meer stappen ondernemen, deze gaan we steeds plaatsen op onze website.

Hier is onze privacy beleid te raadplegen.

"Heb je interesse in hockey bij MHC Dieren? Kom gerust eens vrijblijvend meedoen!"